Bad, Granön, Graninge o båthelg =)

Ja massor av bad blir det när det är så varmt som det har varit den här sommaren.
 
 
Lite fiske har jag hunnit med oxå och jag har till o med dragit upp min allra första fisk helt själv =)
 
 
 
 
En varm dag

Hade vi turen att få följa med Morfar och Sara till Granön för en massa bad och mys i solen =)
Avslutade den dagen med lite vattenskoter åkning hemma hos Morfar o Sara =)
 
 
 
 
 
 
 
 
En vecka i Graninge =)

Ja en hel vecka va jag, Mamma och Thilo i Graninge och myste med Mormor och Mats.
Dom har köpt ett nytt hus med en massa nya saker att upptäcka =)
Det finns en ladugård, en gäststuga, en lekstuga, garage, en sjö men brygga och en båt.
Ja ni kan ju tänka er att jag har haft fullt upp med att kolla in allt. Jag hittade även 2 nya kompisar på granngården. Jag lekte ett par dagar med dom o hade jätte roligt =)
 
 
 
 
 
 
 
En helg i båten
 

Förra helgen åkte jag, Mamma och Thilo med Morfar och Sara på båttur igen. 
Första natten skulle vi sova på ett ställe som heter Sörbådan, men där hann vi bara lägga till o gå en sväng o kika innan vinden tvärvände och det blev oväder. Båten slet sig och vi blev tvungen att kasta loss o ge oss ut på havet i kolsvarta natten i åska, blixtrar o regn.
 
 
 
 
Vi åkte och la till i Söråkersviken istället där vi fick sova gott =)
 
På morgonen när vi vaknade var det barn överallt ute och lekte och badade.
Vi gjorde som dom o hade super roligt. Jag badade, lekte och fångade fiskar och vattenormar.
Vi avslutade vårat besök i Söråkersviken med glass och sedan lunch.
 
 
 
 
När lunchen va uppäten kastade vi loss igen och åkte vidare till Rödön.
Även där va det en massa barn som jag lekte med. En massa bad sol o bus =)
Frammåt kvällen tog vi o letade lite grodor för det gjorde alltid Mamma när hon var där när hon va liten =)
Mamma hittade en liten söt groda.
Senare på kvällen hittade jag och mina nyfunna vänner massor med grodor.
 
 
Jag har även fått åka ring efter båt för första gången =) Det gillade jag =)
 
 
På söndagen tog vi o åkte hem igen.
 
 
Mamma har shoppat lite kläder till mig =)
 
 
 
 
 
Den här veckan har jag varit på fritids en del eftersom att Mamma har börjat plugga och behöver då lite lugn o ro hemma så hon kan gör det hon ska =)
Det har faktiskt varit riktigt roligt och spännande att vara där. Det är en del nya barn som börjat och så är det ju roligt att få träffa kompisar som man inte sett på  hela sommaren.
 
Nu ska jag hoppa i säng för imorgon blir det mera fritids och bus =)
 
<3 Puss Puss <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0