Sommaren sprang förbi =(

Ja det har gått en hel månad sedan jag bloggade sist. Tiden har gått super fort och jag har så mycke att göra så jag hinner inte med bloggen.
Men nu ska jag försöka komma ihåg vad jag har gjort för bus den senaste månaden =)

Den 27 Juli
Grattis Louise på 18-års dagen



Den 31 Juli

Grattis Fredde på 23-års dagen




Ja både Fredde och Louise har fyllt år så vi firade dom med tårta o kakor hemma hos Morfar o Sara =) Tror att jag har skrivit om det redan så jag upprepar mig lite, Efter kalaset va vi ner på Kajhörnet o badade lite =)


Den 5 Augusti

Den dagen kom Mormor och Mats och hämtade oss =) Dom ville låna oss några dagar =)
Det är sååå mysigt och roligt att vara hemma hos dom =) Min absoluta favorit där tror jag är Badtunnan. Jag går o väntar hela dagarna på att få hoppa i o röra om =) Det är min uppgift, man måste ju blanda runt vattnet i den så att det blir lika varmt överallt i den =)

Mamma skulle ha kommit upp till Graninge på Onsdagen den 8 men hon kom redan på Tisdag förmiddag för att hon saknade oss och för att hon hade tråkigt hemma.
Vi hämtade upp Mamma i Långsele när hon kom med bussen o sen åkte vi hem till Sandra, Henke och William. Där fick vi fika och så sågade Mats ner nå träd som dom ville ha bort. Jag, Thilo, Mamma, Sandra och William gick en sväng på deras gård och provsmakade på alla gosaker dom har i trädgården. Jordgubbar, smultron, Svartvinbär, krusbär och körsbär. MUMS säger jag!!
Efter det åkte vi till Bispgården o handlade lite mat o sen hem till Mormor o myste på =)

Bobbas skulle ha kommit till oss på Fredagen men han saknade tydligen oss han oxå så han kom redan på torsdagen och då tog vi en tur in till Sollefteå för att Bobbas skulle dricka kaffe med en kompis och Mamma skulle fixa en pressent till LillaMattias =)
Vi hade bara 1 timme på oss på stan så det blev stressigt men Mamma fixade en pressent och när det va klart gick vi Till Lillan och hälsade på henne o butiken, Alltid roligt att träffa henne. O efter det gick vi till Jossans jobb o väntade på henne medans hon stängde.

Vi hade bestämt att vi skulle äta på Orren och det ville även Jossan o Ante så dom följde med oss =)

Efter maten åkte vi till Långsele och hälsade på Veronika, Stefan, Caroline och Mattias.


Mattias fick sitt paket och jag lekte massor med Caroline. O vi va till o med så snälla att Thilo fick vara med oss o leka hela tiden. Mamma o Bobbas märkte knappt av oss =)


Den 9 Augusti


Grattis PappaBobbas på din dag =)



På Bobbas dag gjorde vi nog inget speciellt faktiskt. Vi va ner till Solariet i Graninge så Mamma fick sola o vi alla fick duscha, Mormor höll på att måla om i deras dusch så där gick det ju inte att duscha.
Lite tårta ha vi såklart ätit oxå =)

Tror det va den här dagen jag följde med Mats när han skulle cykla med en av hundarna. Ingen trodde att jag skulle orka hänge med eftersom jag inte hade nån cykel utan fick springa. Mamma trodde inte ens jag skulle komma av gården innan jag gett upp men jag sprang 2,5 kilometer och tyckte knappt att det va jobbigt. Kan säga att alla va rätt imponerad på mig.
Nästa gång ska jag ha tights på mig istället för mjukisbyxor, då kommer det gå ännu fortare och jag kommer kunna springa mera, Hehe =)

På Kvällen blev det bad i tunnan som alla andra kvällar, Mattias kom oxå o va med oss =)


Den 10 Augusti

Åkte jag med Mormor o Mats till stan o handlade lite och så skulle vi på soptippen men vi lyckades komma dit precis när dom stängde så vi fick ta med oss allt hem igen, Haha
När vi kom tillbaka till Graninge kom även Fredrik och Louise upp till oss i Graninge. Dom ville oxå vara med o mysa o bada tunna =)

Mamma o Bobbas dom va till Helgum o hälsade på Anneli o Martin en sväng dom =)

Medans vi badade tunna på kvällen åkte Mamma o Bobbas o fiskade en sväng =)




Den 11 Augusti

Då tog vi en tur upp på skjutbanan för att Mats och fredrik skulle sjukta in bössor o sådant. Bobbas o Louice va oxå med o pangade lite =)
Jag, Mamma, Thilo och Mormor tittade på o så hittade vi lite blåbär och smultron o så fikade vi lite där.
När dom skjutit klart gick vi in i skogen för att leta efterlerduvor som dom bommat på o då lyckades vi kliva i ett jordgeting på så jag hade flera getingar på mig när jag kom ut från skogen o Mats blev stucken han. Jag hatar getingar.

3 Gånger har jag blivit stucken den senaste månaden =(

Efter skjutbanan åkte vi först till Långsele för att handla lite och efter det svängde vi in i Helgum och tog en snabb kaffe hos Bobbas Mamma. Först ville jag inte kliva ur bilen eftersom det är så himla mycke hundar där och det gillar jag inte. Men när jag fick veta att Caroline va där så kunde jag ju inte låte bli att kliva ur.

Sen hem till Mormor o Mats igen där vi åt middag o sedan blev det bad i tunnan =)

Fredrik, Louise och Bobbas åte en sväng o fiskade innan dom kröp ner i tunnan med oss =)
Idag va även Thilo med o badade hela kvällen, Han hade vägrat hela veckan men nu va Mamma med så då gick det bra =)



Den 12 Augusti

Ja då va det dags att efter 1 vecka lämna Graninge och åka hem till Sundsvall igen. För mig blev det inte långvaritgt eftersom jag bara han kliva ur bilen hemma innan Filippa kom och frågade om jag ville vara med på hennes pyjamasparty hemma hos hennes Pappa. Det ville jag såklart och Mamma sa okej så jag åkte med dom till Njurunda o kalasade lite, Vi stannade på Biteline o åt middag innan =)



Den 13 Augusti

Kom Pappa till Sundsvall och hämtade mig. Äntligen va det dags för semester med Pappa =)

Vi har myst, leket varit på badhuset, varit på djungelhuset, varit på kalas o massa annat. En kanon vecka har det varit och jag har verkligen haft super roligt.

på Fredagen körde Pappa och Paula mig hem igen =)


Den 14 Augusti


Grattis GammelMorfar


Jag vet att det ser ut som han sover men det gör han inte, Han råkade bara blinka precis när Mamma tog bilden =(


Den 18 Augusti

Då ville Mamma att vi skulle åka o bada ute hos Morfar o Sara men det tyckte dom inte va nån bra ide eftersom det är vattenloppor där nu. Men bad blev det iallafall fast i Hans och Ingas pool i Tranviken =) Kallt som attan tyckte jag att det va men roligt ändå.

Efter bad o fika åkte vi hem o bakade lite och sedan va det dags för fest på området =)
Vi grillade med Sanna, Fredrik, Enya, Theo, Tommy, Ludde, Sol och Lukas =)
Mycket rolig kväll blev det =)



Nu har jag varit på dagis i 3 dagar och det är både roligt och jobbigt =)


Imorgon är det Fredag och då ska vi ut på äventyr =) När Mamma slutat jobba så ska vi ut på bus o mys med Morfar, Sara och Oliver i båten hela helgen. Super roligt ska det bli =)






Nu har nu fått ett låååååååååångt inlägg och jag har garanterat rört ihop en massa och säkert glömt en massa men nu ha ni lite koll på vad jag haft för mig iallafall, om ni nu ens orkar läsa, Haha

<3 Puss Puss <3


Fick pressent av Fredrik och Louise =) Dom köpte en tuggummimaskin till mig på deras stockholms resa =)


Hjälper Mormor o Mats att måla där ingen annan kommer åt =)


Bad i tranviken =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0