Sjukhuset =(

Ja ni jag va ju till doktorn i Måndags o fick medecin.
Men på kvällen blev jag ju sämre och på natten va det inte alls roligt när jag fick 41,2 i feber =(
Jag vaknade o hade ont så fort alvedonen slutade verka. Så då fick jag mer.
På morgonen vaknade jag av att jag kräktes i sängen o det va inte alls nå roligt =(

Mamma ringde till alla ställen hon kunde komma på för att få tag i en doktor o det slutade med att vi först fick en tid på Vårdcentralen klockan 14,45. Lite sent det tyckte Mamma men det fanns ingen annan tid så hon bäddade ner mig i hennes säng o där fick jag ligga tills det va dags att åka. Men precis innan vi skulle åka så kräktes jag i Mammas säng oxå =(

När vi kom till Vårdcentralen fick vi träffa samma doktor som dagen innan o han klämde på min mage o knackade lite på min rygg o eftersom jag hade ont på höger sida magen och bakåt ryggen så skrev han en akutremiss så att vi fick åka på akuten.

När vi kom till akuten va det jätte mycke folk där o alla satt o klagade på att det tog sån tid så Mamma trodde aldrig vi skulle få komma in men det gick faktiskt jätte fort som tur va eftersom jag hade det så jobbigt att jag bara satt o grinade.

Vi fick komma in på ett rum där vi först fick träffa 2 killar som ställde en massa frågor och så ville dom först att jag skulle stoppa fingret i en grej med en konstig lampa men det vägrade jag trots att Mamma visade att det inte va farligt.
Sen ville dom kolla om jag hade feber i örat o det ville jag inte heller men när Mamma fick göra de så gick det bra. 39 Grader hade jag då. Men då satt nog alvedonen i fortfarande. 
Jag fick även lämna ett kissprov som inte alls såg nå roligt ut tyckte doktorn, Som då oxå beslutade att vi skulle läggas in på barnkliniken.

Vi fick vänta ganska lång stund innan vi fick komma upp på avdelningen men det gick bra att vänta. Jag fick ligga i en säng hela tiden o det va skönt =)

På avdelningen fick jag o Mamma ett eget rum med tv o allt. Super bra =)
Men sen skulle jag få en slang i armen o det ville jag såklart inte så jag blev inte så glad. Men innan dom hade gjort klart allt för att sätta dit slangen så hade jag lugnat ner mig o låg o kramades med Mamma så då gick det super bra =) Jag hade även fått plåster med bedövning på så att det inte skulle gra ont =)


Men natten här på sjukhuset har varit jätte jobbig för mig. Jag har haft JÄTTE hög feber (41,6) o jag har kräkts och yrat o pratat konstigt med Mamma o massa tok.

Men nu under dagen ha jag mått halv bra iallafall. Lite piggare eftersom febern håller sig nere med hjälp av alvedon. Jag o Mamma har målat i min målarbok o tittat på barnprogram o så kom Bobbas o Thilo hit o hälsade på lite så då lekte jag lite med Thilo i lekrummet oxå =)

Jag har fått i mig lite mat idag med =) En korv skiva och en halv potatis. o så ha jag druckit lite vatten och festis. Fruosten kräktes jag bara upp men lunchen ha jag nu fått behålla =) Så kanske att jag slipper att dom sätter dropp på mig.
Jag hoppas det iallafall, Skulle bara va jobbigt att ha en slang i armen oxå.

När Morfar o Sara slutar jobba så ska dom komma till mig o hälsa på =)

Men nu ska jag nog vila lite o mysa med Mamma.

<3 Puss puss <3


Kommentarer
Postat av: Nina

Lilla vännen då

Ta hand om dig krya på dig fort.

Säg åt mamma att krama dig extra mycket och att du ska få glass av sköterskorna. Mycke glass.

Kram från Nina

2011-10-05 @ 17:35:47
URL: http://ninaaronsson.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0