17 Juni *Mera hyss*

Ja idag va Prästen hit o hälsade oss på morgonen. Hon ville prata om dopet med Mamma.
Vi bjöd henne på lite gofika o surrade och jag visade o berättade va mycka saker jag kan. Hon hade en liten flicka hemma som oxå är 4 år så hon tyckte det bara va roligt att jag avbröt dom hela tiden för att visa vad jag kunde. Haha

När hon hade åkt så gick jag ut o busade med Cleo. Vi va ute hela dagen o lekte.
Men sen helt plötsligt så gjorde jag något jag inte fick o det bara blev så. Jag vet inte riktigt hur det gick till, Haha
Nä men det är ju så att jag har en "Kompis" som heter Heyja o hon är lite äldre än vad jag o Cleo är så om vi inte gör saker som hon säger att vi ska göra så säger hon att vi är fegisar o bebisar o massa annat. Så då slutar det ju såklart med att vi gör som hon säger. O denna gången gjorde jag o Cleo våra Mammor både arga o oroliga. Vi va helt plötsligt borta o dom kunde inte hitta oss.
Men Heyja hade fått oss att följa med henne in på en gård som ligger utanför vårat område o där tyckte hon att vi skulle leka och dessutom plocka deras rabarber.
O eftersom vi baraföljde efter Heyja så visste ju inte jag o Cleo hur vi skulle komma hem igen =(
Men som tur va så hittade Mamma o Camilla oss så vi kunde följa med dom hem igen.

När vi kom hem så pratade Mamma med mig om Heyja o hon sa att jag inte ska lyssna på hennenär hon säger att jag är en fegis o så. Jag ska absolut inte göra något som hon säger att jag ska göra o jag får bara leka med henne i lekparken utanför oss.
Heyja som är 7 år gammal får nämligen vara helt ensam hemma hela dagarna på vardagarna när hennes föräldrar jobbar o det tycker inte Mamma är så bra.
Så nu är de bara för mig att lyssna på Mamma =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0