Juli Månad =)

Oj jag ha ju inte skrivit sedan dopet. Vad slarvig jag är.

Men vi tar det dag för dag så får vi se hur mycke jag minns. Det är ju nästan en hel måndag. Haha

6 Juli Firade vi Sara o Broilan som fyllde år. Sara fyller igentligen den 5 Juli. GRATTIS till dom =)
Vi va bjuden hem till Broilan, Sarah o Ellie på kalas. Det fanns en massa gott att fika o flera barn att leka med så jag hade jätte roligt =)

Mattias och hans kompis Morrow kom till oss den kvällen oxå. Dom bodde hos oss från Onsdagen till Söndag. Dom har varit på Garufesten o busat =)

9 Juli då va det min tur att gå på Gatufesten. Först va vi till scenen där det va några som sjöng o så va svampbopfyrkant där =)



Efter det gick vi ner på tivolit där jag åkte karuseller. Först åkte jag larven med Emma =)




Det va roligt nästan hela tiden. De va bara lite läskigt ibland, haha


Sen åkte jag lugtballong. Den fick jag åka med en Mamma o hennes dotter eftersom Emma inte skulle åka mer och jag vågade inte åka själv. Dom va så snäll som lät mig åka med =)


Å så åkte jag dinosaurie =)


Sen körde jag bil =)

Det va en toppen dag det kan jag lova =)

11 Juli Va jag, Mamma och Thilo på Birsta en sväng. Vi köpte lite kläder till Thilo för pressentkortet han fick av GammelMormor o dop pressent. Jag fick vara med o välja vad han skulle ha =)
När vi kom hem hade Mamma o Mormor bestämt att jag, Mamma o Thilo skulle åka till Graninge o vara med dom eftersom Bobbas ändå jobbar o är tråkig, Haha
Mormor kom o hämtde oss efter att Mamma hade kastat ihop våran packning.

När vi kom fram ville jag såklart bada så jag drog med mig Mats till poolen o så badade vi =)








Mats är alltid lika roligt o han är den enda som är barnslig nog till att bada o busa med mig, Haha

13 Juli Va vi på Auktion i Bispgården. Det tyckte jag va lite små tråkigt faktiskt. O det enda som inhandlades va Våfflor till mig, Haha

14 Juli Hjälpte jag Mormor att måla Kubbspelet =)



15 Juli Kom Fredde o Bobbas oxå hit till oss. Då hade dom jobbat färdigt. Sern kom även alla släcktingarna som skulle va med på släcktträffen =) Så då fick jag många kompisar att leka med. Vi blev jätte många barn o vi busade jätte mycke =)

16 Juli Ja då va det släcktträff i Graninge =) Så då blev det ännu mera lek o bus med alla kompisarna.
Vi hade även en barkbåtstävling. Precis som på Midsommar =)


Barkbåtsbygget är i full gång =)


Mammas båt med frukt o grönt, Min med Godis o Bobbas med Dumpern =)


Allas båtar står uppradade för att alla ska få berätta hur dom tänkt när dom bygt sin båt plus att alla får rösta på den dom tyckte skulle vinna =)


Mattias vann för finaste barkbåten. Ja det är en liten barkbit under den ståra tallriken, Haha




Ante o Jag står redo för att fiska upp båtarna för miljön skull, Haha


Mammas båt vann för att den va snabbast =)


En liten del av släckten =)

17 Juli Va vi o hälsade på Bobbas Mamma.

18 Juli Åkte vi hem till Sundsvall.

19 Juli Va jag ute o lekte hela dag en med mina kompisar tills Mamma kom o sa att vi måste åka tillbaka till Graninge igen.
Bobbas Pappa hade varit med om en olycka i Thailand så nu är han en stjärna på himelen.
Bobbas ville iallafall vara nära sin familj så det va bara att packa in i husvagnen igen o åka. Men det gjorde inte mig något för jag tycker om att vara hos min Mormor o leka med Mats =)

20 Juli Lekte jag med Caroline hela dagen =)

21 Juli Tyckte Mamma att Caroline kunde vara med oss hemma hos Mormor så att Bobbas o Veronika kunde umgås o vara för sig själv utan ungar som stör. Haha
Jag o Caroline tittade på film o badade hela dagen lång =)




Jätte roligt hade vi =)

22 Juli Fick jag oxå leka med Caroline fast då hemma hos Bobbas Mamma. Vidar va oxå där så då va vi tre som busade =)
Efter att vi hade ätit mat där åkte vi hem till Caroline o busade där =)


Sitter ute på Carolines går o väntar på att dom ska komma hem. Vi hann före dom =)

23 Juli Va vi till en badstrand med Caroline, Veronika o Stefan o några andra. Vi va på Minkilacken eller vad de nu heter i Graninge. Där badade vi barn o hundarna o några vuxna. Det va super roligt =)




En kompis till Veronika bar ut mig Caroline jätte lång men det blev inge djupare. Vu kunde ju gå in, Haha

24 Juli Packade vi ihop o åkte hem till Sundsvall igen =) Men inna vi åkte hem fick jag följa med o plocka Hjortron =)


Här sitter jag o Momma o rensar en del av dom =)

25 Juli Åkte Jag, Mamma, Bobbas o Thilo på drakborgen o lekta lite. Oj va kul det va o det va jätte mycke barn där =)


Thilo tyckte att det va jätte roligt han oxå =)

o sen ha de gått 2 dagar tillo dom ha jag spenderat ute med mina kompisar =)

Igår fick Mamma hämta mig hemma hos Heyja eftersom klockan blev mycket. O jag kan lova att hon inte alls vart glad när hon såg hur jag såg ut. Heyja hade nämligen ritat i mitt ansikte med tuschpennor så att jag skulle se ut som en Fjärill eller nått o sedan hade hon hält en hel burk glitter över hela mig. Mamma blev riktigt arg. Men jag va ju tvungen att låta hon göra så eftersom jag inte fick leka med dom annars.

Nu har ni förmodligen läst det längsta inlägget någonsin men en månad är lång så då blir det mycke att berätta.


Hoppas ni alal har en bra sommar med massa sol, bad o bus =)

<3 Puss Puss på er <3














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0