Thilos Dop =)

Söndagen den 3 Juli hade vi dop för Thilo i Skönskyrka.

Äntligen ha jag fått vara inne i "Prinsessornas" slott =)

Jag hjälpte till o dukade i församlingsgården innan dopet och det blev jätte fint, Massa dukar o servetter o blommor som Mamma hade gjort själv och så la vi ut serpentiner och massa kort på Thilo.

Sen när alla kom så ville jag såklart leka med alla mina kompisar som kom men det fick ja ju inte, Jag skulle ju vara med där längst fram i kyrkan där prästen skulle "hälla" vatten på Thilos huvud.
Jag fick hälla upp vatten i dopfunten eller vad det heter så jag va jätte stolt =)
Men jag kunde inte alls stå stilla på dopet. Jag stog o jag satt o jag låg o jag sprang o jag hoppade o jag snurrade, Ja stilla va jag inte alls, Haha

Men det gjorde ju inget heller. Det blev ett roligt dop eftersom jag inte va stilla o Thilo bet prästen o pratade så högt o mycke att prästen kom av sig i vad hon skulle säga. Ja en massa tok blev de. Men de va kul =)

Efter dopet va det fika dax o efter det blev det en massa bus med alla kompisar.

Jag hade en jätte rolig dag i o vid kyrkan men även hemma när jag kom hem för då va jag ute o busade med alla kompisarna som jag ha hemma.

Bilder från dopet kan ni hitta på Thilos blogg. Ingen mening för mig att lägga upp bilder på det när aklla finns där redan.

<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0