24 Januari

Ja hela helgen ha nu gått.

I Fredags va vi på Babysång o det va jätte roligt =) I vissa sånger sjöng jag med o andra va jag inte alls med o när det va dags att resa på sig o gå runt i ring då ställde jag mig på sidan o ville inte vara med. Efter sången gick vi in lekrummet o lekte o fikade o det gillar jag mest =)
på kvällen hade vi såklart FredagsMys med massa godis =) Jag fick även en peng av Morbror Fredrik o för den köpte jag nya vingar o ett trollspö o en Tiara =) Så nu kan jag vara Sessa igen.

I Lördags va vi på Kalas hemma hos Emelie. Hon fyllde 3 år o hon fick ett Pussel, Målarbok o pennar av oss o Mormor, Mats o Mattias =) Hon blev jätte glad. Men inte alls lika glad när hon fick kläder, haha
Efter kalaset hos Emelie åkte vi hem en snabbis o gick ut med Tigra o sedan åkte vi till Morfar, Sara o Oliver där vi blev bjuden på Mat o glass såklart =)

I Söndags åkte Jag, Mamma, Thilo o Fredrik hem till Fredrik på Alnö o där packade vi ner alla hans saker i kartonger. Han ska ju snart flytta till oss så vi tänkte att det skulle vara bra att ha allt färdigt till nästa helg för då ska Mamma städa ur där eftersom dom nya hyresgästerna kommer på Tisdagen o Fredrik jobbar ju på vardagarna.

Idag är det Måndag o jag ha varit hemma med Mamma. Vi har varit ute en sväng o så ha vi tagit in Thilos Matstol så att han kan sitta med oss när vi ska äta.
Jag har även städat mitt rum efter lite protester. Men tillslut så blev de gjort. Men jag försökte med allt för att slippa.
T.ex. Mamma va ut för att hämta Thilo o när hon kom in hade jag kommit på den bästa ideén någonsin.
- Mamma, vet du vad?
- Nej
- Jag kan strunta i att städa under sängen om jag lovar att sova uppe i stora sängen för alltid.
- Hahahaha, du är tokig du. Du ska städa hela rummet, även under sängen.
- Jahapp =(

Ja försöka kan man ju. Synd bara att Mamma inte är lika smart som jag. Det skulle ju underlätta jätte mycke om man tänkte som jag.
Fast det kanske skulle bli lite stökigt tillslut. Haha

Nu är det dags att sova säger Mamma.
Men först ska vi läsa saga.

Imorgon är det dagis o efter det ska vi åka på BVC för Thilo ska få spruta.

Puss Puss På Er <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0