Tok länge sedan

Ja nu va det väldigt länge sedan jag skrev något här =( Inte bra. Jag minns ju inte ens vad jag ha gjort.

Men jag har väll varit på dagis som vanligt o det är ju roligt. Efter dagis ha jag mest lekt med mina kompisar.

Förra helgen va vi till Mormor o myste med dom. Vi åkte buss dit och det va spännande att få göra det igen. Vi åkte hela vägen till Sollefteå för där hade Mamma en överraskning till mig =)
När jag klev av Bussen så va Madde och Nova där och väntade på oss =) HUr roligt som hellst. Vi gick ner på stan o mötte upp Morbror Mattias o sen gick vi för att fika på Lillla Café. Jag, Nova o Thilo fick glass o det va super gott. När vi suttit där en liten stund så kom även Morbror Fredrik dit o fikade med oss =) En kanon bra fika med andra ord =)
Efter fikat gick vi upp till Lillans affär o hälsade på henne. Hon blev jätte glad när hon såg oss =) Men efter en stund blev jag jätte ledsen o fick rent ut sagt panik. Det va nämligen en tjej där som satt i en konstig stol o såg lite konstig ut och när Lillan gick fram till henne o sa hej o kramade på hennes så sparkade o slog tjejen med armar o ben o så skrek hon. Jag trodde hon blev arg på Lillan så jag blev jätte rädd. Men efter att jag kramats med Fredde en stund så berättade Madde för mig att den där tjejen har en sjukdom som gör att hon inte har koll på sin kropp och att hon inte kan prata så därför låter hon sådär. O hon va inte alls arg på Lillan, hon blev ju bara glad.
Men jag vägrade gå ner på golvet innan hon hade åkt ut ur butiken med sin konstiga stol på hjul.

Efter besöket hos lillan gick vi en sväng på stan och sedan packade vi in oss i Maddes bil för att åka till Graninge. Men först stannade vi till i Långsle o tankade o Mamma va in på Konsum o köpte ljus. Så efter vägen hem stannade vi så att Mamma fick kliva ur och tända ljus för Mattias Nordlander som krockade där och flyttade till stjärnorna.

Sen åkte vi hem till Mormor o lekte en stund innan Madde och Nova va tvungen att åka hem.

På Lördagen fick jag följa med Fredde o Mats ut i skogen för att jaga Hare, men det blev mest eldning och korvgrillning =)


Mysigt och roligt va det. Men det blåste lite kallt.

På Söndagen åkte vi hem till Sundsvall igen. Mormor o Fredde körde oss hem så vi slapp åka bussen. För då hade vi varit hemma så sent. O så ville Mormor passa på att gå på Birsta och Ikea en sväng så då gjorde vi det =)


I veckan ha jag varit på dagis o busat och sedan ha jag för det mesta haft utegångsförbud eftersom jag bara bråkar och hittar på dumheter. Som att gå på Kiosken o köpa godis helt själv, eller klippa pälsen på nallen eller gå till nån annan kompis utan att gå hem o prata med Mamma eller helt enkelt bara bråka om allt och inget.

Men nu är jag tröttis och ska faktiskt göra som Mamma säger o gå o lägga mig =)

Natti Natt på er <3

<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0