21 November

Idag hade Mamma en överaskning till mig sa hon när jag vaknade =) Jag blev jätte nyfiken o tjatade om vad det va så tillslut fick jag lova Mamma att inte fråga nå mer om jag ville följa med. Hon tyckte det va jobbigt att jag tjatade. Haha

Vi gjorde oss klar o klädde på oss ytterkläderna o Mamma hade packat fika o fällar att sitta på o jag blev bara mer o mer nyfiken =)
När jag hade fått på mig kläderna så skickade Mamma ut mig för att vänta o där ute stog Emma, Daniel, Alex o Tindra fullt på klädda dom oxå. Dom stog där o väntade på oss =) Så nu fick jag iallafall veta att vi skulle åka pulka.
Men vart visste jag fortfarande inte, bara att vi skulle åka buss dit.

Bobbas drog mig i pulkan till bussen o vi hoppade över alla snökanter o körde i alla diken o jag tjöt av skratt =) Det va jätte roligt.
Vi missade bussen som vi skulle åka med så vi fick leka lite extra efter vägen eftersom bussarna går så sällan på söndagar. Men det gjorde inget för vi hade jätte roligt.
När bussen kom va vi fulla av snö o bus men vi fick åka med ändå. Haha
Vi åkte ut på Alnö till en jätte stor o bra pulkbacke. Det enda som va dumt va att det blåste jätte kallt där så Lill Tinndra satt bara o grina. Det gick bättre för oss som rörde på oss o sprang upp o ner i backen. Jag åkte i både stora o lilla backen o det va jätte roligt, lite jobbigt att fika va det eftersom det blev så kallt om fingrarna.

Vi stannade inte så länge eftersom det va så kallt.

När vi kom hem ville jag va med Alex hemma hos honom så jag gick hem o klädde av mig ytterkläderna o så skulle jag springa in till Alex men jag tog o sprang på en isfläck o ramlade såklart raklång på magen. Haha
Jag blev jätte snöig o kall så jag fick gå hem o byta kläder o när jag hade gjort det så GICK jag försiktigt in till Alex o lekte.
När jag kom hem därifrån så kom Morbror Fredrik till oss, Han ska börja jobba hemma igen så nu kommer jag förhoppningsvis få träffa honom lite mer =)
Han o Mamma åkte o handlade lite o så köpte dom med sig mat hem. Det blev hamburgare från Max till mig o Mamma o Pizza åt Fredrik o Bobbas =)

Nu ska jag ta o sova så jag orkar med o busa imorgon =)

Natti Natt

<3 Puss Puss <3



Pulkåkning på Alnö med Emma, Daniel, Alex o Tindra =)
Pulkåkning på Alnö med Emma, Daniel, Alex o Tindra =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0