Pimpeltävling

Igår va vi på Pimpeltävling på Alnö med Morfar och Sara =) De blåste tokmycke så till en början satt jag bara i pulkan o vägrade rra på mig. Haha. Men efter att Mamma hade suttit med mig i pulkan ett tag så fick jag spring i bena  o kuta runt o tittade o busade =)
Tyvärr va det lite fisk i vattnet så vi vann ingen o inget pris blev det på lottningen heller men Saras Mamma Inga vann så hon tog en låda full med pärlor till mig =) Verkligen jätte snällt av henne.

Efter tävlingen o prisutdelningen åkte vi hem till Morfar o Sara där vi fikade. Hans, Inga, Saras Bror Fredrik, Sarah o Ellie följde oxå med hem till Morfar =)
Ellie tyckte om mina pärlor jätte mycke, Hon kunde inte sluta titta på dom.

Vi stannade hos Morfar jätte länge så vi hann äta middag o sen tittade vi på film o Morfar lästa saga för mig o efter det blev det Melodigfestivalen men då somnade jag i Mammas knä o så sov jag tills det va slut o då åkte vi hem. Sara fick köra oss eftersom Morbror Fredrik åkte til Sollefteå o busa.

Idag är det söndag o vi ha haft halv bra väder. Soligt o fint har det varit men det blåser kallt. Inte alls skönt.
Mamma tyckte att vi skulle trotsa vinden o ta en promenad iallafall, så hela familjen gick till Ica o handlade. Det blev en bussresa hem men det va bara för att Mamma handlade för mycke. Haha. Jag fick ju inte plats i vagnen o Bobbas kunde inte bära heller eftersom vi hade Tigra med oss. Mamma är bra knäpp ibland.

När vi kom hem städade Mamma lite o jag lekte med mina nya pärlor. Efter det gick jag ut en stund med Bobbas tills jag tyckte att det blev för kallt.
När jag kom in va Mamma klar med städningen så då bakade vi en kaka till mitt kalas.

Jag o Mamma har suttit o spelat spel på disneys hemsida oxå. Det va roligt =)

Nu ska jag titta på filmen Bolt. Hoppas den är bra =)

<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0