Midsommar Helgen =)

Mamma, Bobbas, Morbror Fredrik och Tigra kom o hämtade mig på dagis =) Fredrik hade brättomt så vi åkte direkt därifrån till Graninge =)

När vi kom fram släppte Fredrik o Bobbas av mig, Mamma och Tigra o sen åkte dom in till Solle o bytte däck på Fredriks bil. Jag o Mamma myste på ensam i Graninge i solen. Nellie va med oss oxå medans hennes Mamma åkte in till Sollefteå o köpte en säng.

Bad hos Mormor =)
Jag o Nelli efter badet =)Så trött man kan vara dåManikyr med Jessika



På Midsommarafton Plockade vi blommor, Badade, Lekte massa lekar, åt god mat, byggde barkbåtar o tävlade med dom. Ja det hände massor med roliga saker. Vädret hade kunnat vara bättre tycker jag men vi ska inte klaga, det hade ju kunna regna hela dagen oxå.



Mammas barkbåt. Delad vinnare med min båt i finast båt =) Min Påskbåt. Jag har själv valt vad jag ville ha på den =) O vann gjorde jag oxå =) är släpper vi i båtarna =) Vinnarna av tävlingen. Gunn kom först över mållinjen o Britt hade gjort båten =)
Bild
Nr 4: Mammas barkbåt =)
Nr 5: Min Barkbåt =)
Nr 6: Starten på tävingen
Nr 7: Snabbaste båten. Gunns båt men Britt hade tillverkat den =)


Dagen efter Midsommar



Fiskar =) Livrädd för fiskarna

Det va jätte roligt att fiska men jag va jätte rädd för fiskarna. När jag såg att flötet försvann under vattnet så skrek jag bara.
Vågade inte ens hålla i pinnen med fiskarna på när Mamma o Momma skulle knäppa kort.

på söndagen åkte vi hem till Sundsvall igen. Jag, Mamma, Bobbas o Tigra åkte bussen. Fredrik jobbar ju i Högakusten nu så han skulle ju inte hem.
Morfar hämtade oss på Navet när vi kom fram o körde oss hem =)

På Måndagen va det varmt o skönt ute =)




Jag va så trött efter den dagen att jag somnade sittandes i soffan =)

På Tisdagen va både jag o Mamma lediga så vi tog o följde med Sara, Oliver, Sarah, Ellie, o Chelsie ut på Tranviken o solade o badade. (Ursäkta stavningen på namnen om nått är fel. Hehe)
Chelsie är iallafall en släckting till Sara från Amerika, Hon pratar bara Engelska så jag fattade inte ett ord av vad hon sa. Hehe

Bad på Tranviken med Sara, Oliver, Sarah, Ellie och Chelsie



Avslutade dagen hemma hos Morfar o Sara =)


Idag är det Onsdag o Mamma ha jobbat morgon o Eftermiddag. Jag ha varit på dagis o busat fram till 13 o sen va jag med Mamma en stund. När hon kom hem från jobbet fick jag ett nagelack av Mamma =) Mamma började måla mina naglar men hann inte ens måla hela handen innan jag hade somnat. Haha

<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0