Helgen

I Fredags åkte vi till Momma=)
Vi åkte med bussen hela vägen till Sollefteå. Vi skulle busa med Madde o Nova innan vi skulle till Momma.
Det va jätte roligt att åka buss tycker jag, o snäll va jag hela vägen.

När vi kom fram gick vi till Mats på hans jobb o lämnade alla saker vi hade med oss plus att vi handlade en massa godis =)
När vi lastat in alla  sakerna i bilen så gick vi ner på stan för att vänta på Madde o Nova. Mamma tyckte att vi kunde gå upp till Lillan o Lars i deras affär o hälska på. Men medans Mamma o Bobbas försäkrade sig om att Tigra satt bra utanför tog jag o slog igen mina ljusblå. Tvärslocknade i vagnen. Haha

När jag sedan vaknade Va de hur många som hellst som stog o tittade på mig. Det va Lillan o Lars, Jossan o Ante och Madde o Nova. Haha
När jag såg Nova sken jag upp som en sol. Blev jätte glad. Har längtat som en tok efter att få leka med henne.

När jag vaknat riktigt o klivit ur vagnen så tog vi o gick upp på Hullsta. Jag o Nova gick o höll varandra i handen hela vägen upp o så stannade vi o tittade i alla skylltfönster o diskuterade vad som fanns där.
Alla tyckte att vi va jätte söta =)

När vi beställde fika skulle alla äta macka utom jag. Haha. Jag ville ha en bakelse. Mamma gav med sig tillslut o gav mig det jag ville ha. Men jag åt den inte. Haha.
Nova åt pålägget på din macka och jag åt upp hennes macka, för den ville hon inte ha.
När vi fikat klart sprang vi runt som tokar inne på fiket tills vi vart så uppspelta att vi fick lov att gå ut. Haha.

Vi gick ner på stan igen o då kom Mamma på att dom skulle in på en affär så vi gick dit o där träffade vi Helen o Hilda =)
Jag fick kramas med dom medans Mamma och Bobbas gick in på affären.

Jag fick fiska fiskedamm med mina fastrar inne på ica medans vi väntade.

När vi va färdiga där va det dags för hemmfärd. Så då gick vi upp till Mats jobb igen, Där träffade vi Bobbas syster, man och systerdotter. Vi surrade med dom tills dag va dags att åka.

Jag surrade konstant hela vägen till Graninge med Mats. Mamma o Bobbas såg ut som fråge tecken o funderade på om jag va sjuk eller nått. haha

Hemma hos Momma ha vi bara myst o tagit det lugnt. Jag ha fått ett par klackskor o strumpbyxor av Momma som jag ska ha till julklänningen =) Kommer bli super snygg.

i Lördags när jag vaknade gick jag in till Momma o va med henne medans Mamma o Bobbas sov vidare. Det  behövde dom. Jag kör ju slut på dom helt.

Nova o Tindra på stan i Sollefteå





Numera tycker jag om att göra saker själv. Här har jag tillexempel klätt på mig själv. Jag gick o la mig ute i våran stuga för jag ville titta på film. När jag gick in till Mamma såg jag ut såhär. Haha
2 Par snarta leggins som jag satt bak o fram och en tjocktröja som jag tagit på mig upp o ner o så självklkart ha jag nya skorna på mig oxå. Haha
Skit snygg är jag =)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilka söta små tjejer :)

2009-11-05 @ 12:36:03
URL: http://www.liteochingenting.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0