19 Maj

Idag har jag varit på dagis =)
Har längtat hela helgen efter det.
Mamma fick väcka mig för att jag skulle vakna.
Vart lite tokig igår kväll så jag va tok trött imorse.

Först somnade jag ju på soffan och sen gick jag o la mig i Mammas säng o sov där.
Vid 12 tiden på natten vaknade jag och gick ut till Mamma som fortfarande satt uppe vid tv:n.
Tindra sovit klart sa jag till Mamma.

Hon tittade på mig och skrattde lite, sen sa hon, Men lilla vän det är mitt i natten du ska sova nu.
Mamma gjorde välling och stopade ner mig i min egen säng där jag låg och tittade på film utan protester.
Somande sedan och sov hela natten =)

När dagis va slut för dagen kom Mamma och hämtade mig.
Vi tog bussen till stan för att umgås med Madde och Nova.
Vi fick vänta en stund på dom eftersom deras buss gick senare än vad våran gjorde.
När dom kommit fram hoppade vi på nästa buss och åkte vidare till Saras jobb.

Tindra åker bussNova åker buss =)
Där skrev vi ut lite papper och pratde med henne en stund.
Sen gick vi till ett annat ställe och stoppade brev i en brevlåda.

Tindra och Nova.   Mamma och Madde ska lämna papper i brevlådan bakom oss =)

Efter det tog vi bussen tillbaka in på stan och gick på donken o åt mat =)

Nova äter på Donken =)Tindra äter på Donken =)

Fick glass till efterrätt till o med.

När vi åtit klart gick vi ner på hemköp för Madde skulle handla.
Sen tog vi bussen hem för Moppa, Sara och Oliver skulle komma och hälsa på oss eftersom jag har namnsdag idag =)
Fick tok ont i magen när vi åkte bussen hem från stan.
Stog bara o grinade.

Tindra fick ont magen på bussen när vi åkte hem.

Men när Moppa kom så gick det över.

Titta vad jag fick av  Moppa, Sara och Oliver i namnsdagspressent =D

Tindras Namnsdagspressent från Moppa, Sara och Oliver =)

Man ska ha sand i den ena och vatten i den andra.
Den ska jag bada i när det blir varmare ute =)

TACK så mycke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0