6 Mars

Idag vaknade jag klockan 7 igen.
Mamma tycker inte om det men jag vill inte sova längre.
Vägrar sova i Mammas säng oxå, jag vill bara sitta i soffan och titta på tv.
Idag ville jag ha oboy och macka så det fick jag och så gjorde Mamma välling utifall att jag skulle komma på att jag ville ha det.
Sen sa jag hejdå till Mamma så hon gick o la sig i sin säng.

Efter att tag gick jag in till henne och la mig i sängen.
Fast jag låg inte still för 5 öre, hoppade och surrade helatiden så Mamma fick inte sova hon inte.

Senare på dagen så ringde Sara, hon, Oliver och William skulle åka och bada.
Hon frågade om vi ville följa med.
Det ville vi såklart.
Så vi packade ihop alla saker och sedan kom Sara och hämtade oss.
Mamma va lika tråkg som vanligt så jag fick bada med Sara, Oliver och William.
Men det gör ju inte så mycke.
Jag hade tok roligt ja.

Mamma passade på att sola hon.

Efter badet åkte vi på ica o handlade lite mat, eller Mamma och Sara handlade mat och jag satt kvar med grabbarna i bilen eftersom jag skulle sova.
Men inte somnade jag inte.

När Mamma och Sara handlat klart åte vi hem till dom.
Vi skulle äta där.
Morbror Fredrik och Bobbas va redan hos Moppa när vi kom dit.
Vi lagade mat och sen åt vi.
Sen höll jag på att somna i Saras knä, Hoppade över till Mammas knä och somnade där men jag vaknade så fort Mamma skulle resa sig upp för att lägga mig i Moppa o Saras säng.
Då vart jag jätte arg och skulle inte sova mer.

Så då tog vi o åt lite glass istället och sen busade vi.
Har lekt med Moppas nya hand damsugare.
Det va roligt.
o så vart det lite tittut oxå såklart o en massa annat bus.

När vi skulle åka hem så vägrade jag gå till Mamma o klä på mig.
Men när Moppa fråga om han skulle hjälpa mig så gick det bra.
Han fick ta på mig alla kläder.

Sen tackade vi för oss och vinkade hejdå.
Moppa sa hej då gumman och jag svarade hej då gumman. haha

Sen åkte vi hem och jag ville ha välling så fort vi kom innan för dörren så Mamma fixade det och sen hoppade jag i säng.

Natti natt
Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0