5 Mars

Jag fick gå på dagis idag iallafall =)
Hade bara 37.1 i feber när jag vaknade.

Mamma frågade såklart m jag ville gå och jag sa ja.
vaknade klockan 7 så då satte Mamma mig i soffan med välling och barnprogram, sen gick hon o la sig i sin säng o vilade en stund till, När jag druckit upp vällingen och va less på tv: gick jag in till henne och la mig en stund.
Mysigt =)

Sen gick vi upp på dagis, när vi kom in i korridoren låg de en liten bebis i sin vagn och skrek. Han va jätte arg.
Jag sa till mamma: Bebis komma.
Men Mamma sa att man ite fick lyfta upp någon annans bebis.
Då gick jag fram till vagnen och sa att jag ville klappa lite på bebisen och det fick jag inte heller.
Så så gick vi in på dagis istället och där berättade jag om bebisen och Mamman till den lilla frågade min Mamma om han va vaken och arg.
Mamma svarade såklart ja, och då sa bebisens Mamma hejdå till bebisens storasyster och så gick hon hem med den arga bebisen.

Då kunde jag äntligen konsentrera mig på att byta overall så jag kunde följa med dom andra barnen ut.
När jag va färdig sprang jag till dörren och så vinkade jag till Mamma.

Sen kom Mamma och hämade mig, då visade fröken kort på mig som hon tyckte va så fint.
Det kommer finnas på en hemsida sedan där fröknarna kommer lägga upp alla bilder på oss barn som dom knäpper.
Det tycker mamma ska bli roligt så hon får se vad vi gör på dagis.

Hemma har vi busat o grejjat och sen har vi varit o handlat så vi kunde äta nå middag.
Korv och makaroner vart det och den middagen avslutade jag med tittut leken och alla va tvungen att vara med.
Jag höll för ögonen, men tjvtittade mellan fingrana så att alla gjorde som jag.
Gjorde dom inte de så sa jag tex: Mamma tuttut och rynkade ihop pannan.
Alla skrattade som tokar åt mig, sen körde jag spindel leken oxå.
Spindeln kommo aaah säger jag när jag lådsas att handen är en spindel som kryper på bordet och så hoppar den upp och tar någon.

Efter det vart det bad fast jag ville ju inte bada så Mamma tvättade av mig bara och sen vart det sängen och Pippi långstrumppå de sju haven.


Natti natt

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0