15 Mars GRATTIS Mattias

Idag har vi haft en händelserik dag.
Den började med att Mamma väckte mig och så åt vi lite frukost och sedan gjorde vi oss klar och packade in oss i bilen och åkte.
Vi släppta av Mamma på ica för hon skulle handla något som Mormor glömt.
Medans Mamma handlade åkte vi och tankade bilen.
Sen hämtade vi upp Mamma på ica och började åka, men vi kom inte långt innan Morbror Fredrik värnitade och svängde upp på trotoaren.
Bilen kokade.
Alla klev ur och kollade vatten och Olja och det fanns av båda delarna.
Lät bilen kallna lite och sedan gjorde vi ett nytt försök.
Den kokade igen så Fredrik fick stanna.

Då ringde Mamma till Sara och frågade om vi fick låna hennes bil.
Det fick vi så hon och Moppa kom till ica där vi parkerat Fredriks bil.
Vi bytte bil och Moppa o Sara bogserade hem Fredriks bil.

Sen bar det av till Momma i Graninge.
Mattias fyllde år så vi skulle dit och gratulera honom.
Resan dit gick jätte bra.

Hemma hos Momma fick vi fika och Mat och det va jätte mycke folk där.
Jag lekta mest med Nellie.
Trots att jag hade feber så var det full fart på mig.
Hostan blir inte bättre den heller.
Så fort jag anstränger mig så hostar jag som en tok.

Innan vi åkte hem stannade vi till hos stor Tias (Han som ska bo med Fredrik).
Där hämtade vi tre flyttlådor.
När vi skulle åka därifrån vart jag jätte ledsen, Jag ville ju vara med Tias ju.
Ropade på honom i en kvart efter vi åkt därifrån, sen tvärsomnade jag i bilen och sov hela vägen hem.
Mamma gjorde välling påengång och stoppade mig i sängen.
Va så himla trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0