14 Mars

Idag har Jag, Mamma, Bobbas och Morbror Fredrik varit på Alnö med Moppa, Sara och Morbror Oliver.
Vi har pimplat, och jag har åkt skoter för första gången.
Tyckte inte alls det va nå roligt men jag satt kvar tills vi va framme.
Jag vart arg när Mamma satte sig med mig i kälken bakom skotern, Skrek lite men så fort vi kom ut på isen och Mamma fråga om jag kunde se Fredrik och Oliver så vart jag tyst och började kolla efter dom.

Ute på isen va det jätte blött, inte alls kul. när man gick vart det stora vatten hål och jag vart dyngsur upp till knäna och va jätte sur och grinig.

Tillslut stoppade Mamma och Sara ner mig i vagnen efter att vi bytt kläder.
Arg vart jag då oxå såklart men tillslut somnade jag.
Det är så jobbigt att sova, för jag har sån jobbig hosta som alltid kommer när jag ska sova.
Jätte jobbigt är det.

När jag vaknade så va tävlingen istort sett slut så Mamma packade ihop alla saker och så gick vi in till land i snösörjan.
Sara och Fredrik hjälptes åt att släpa mig och vagnen iland.
När vi kom in till land fick jag en korv och en festis och sedan va det dags för prisutdelning.
Jag vann inget på mina fiskar som jag fått av Mamma och Bobbas men Oliver vann 2 gånger så då tog han ett fiskespö till mig, ett barnspö med et drag som har kardborre  på sidorna och så är det en fisk som kan fastna på det.
Han är snäll min MOrbror Oliver.

När prisutdelningen va slut gick vi hem till Moppa, därfick vi mat och glass och så fick jag en godispåse av Moppa eftersom han lovade att jag skulle få det om jag åkte skoter =)

Sen åkte vi hem och jag gick o lade mig på engång, va tok trött och så ska vi ju åka till Momma imorgon så då måste jag vara pigg.

Men innan jag säger god natt så ska ni få se lite bilder.





Natti natt

Kommentarer
Postat av: Nina

Länge sen jag var på Alnö.

Hoppas allt bra.

Ser fram emot att träffa dig.

Kram

2009-03-14 @ 21:37:38
URL: http://ninaaronsson.bloggargratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0