18-19Juli

Idag va det fint väder och vi satt o funderade på vad vi skulle hitta på. Funderade på att åka ut till Moppa o hälsa på så Mamma ringde o kollade om dom va hemma.
Men dom va fortfarande ute med båten, så hon ringde till Morbor Fredrik o kollade med honom vad han hade för planer.
Han hade inga planer så han kom ner till oss o funderade en stund med oss.
Vi kom fram till att vi skulle åka till Momma =)

Påväg till MommaPåväg till MommaPåväg hem till Momma i Graninge
Halva resan dit såg ut såhär

o resten av resan satt jag o sa Dumma Mamma om o om igen

Påväg till Momma  surisPåväg till Momma  SurisPåväg hem till Momma.  Sur är jag här
O då såg jag ut såhär

När vi kom fram till Mormor höll dom på att lägga in golvet i stugan som Morbror Fredrik ha byggt =)
Där vi ska bo när vi är o hälsar på hos dom =)

Titta här vilken kanon fin liten stuga min Morbror Fredrik ha byggt
Här är stugan

Insidan av stugan Morbor Fredrik ha byggtInsidan av stugan som Morbror ha byggt
Insidan på stugan


När stugan va färdig myste vi på i solen o umgicks bara.

Gungar i hängmattan hos MommaGungar i hängmattan hos Momma
Gungar i hängmattan

Momma tvättar min nya säng =)
Här tvättar Momma min nya säng =)

Provsover min nya säng =)Provsover min nya säng =)
Här provsover jag min nya säng

Morbror Fredrik med Bosse i knät.  Bosse är Moster Sandras hund

Morbror Fredrik och Moster Sandras hund Bosse



Ja det va lördagen det. Hände väll mer saker men kommer inte riktigt ihåg allt.
Söndagen va vi auktion på graningebruk.
Sandra, Henke o Bosse kom dit oxå, Mattias hade sovit hos dom så dom.
Vi blev inte långvariga på auktionen eftersom de inte va något att ha.
Vi åkte till tjärnarna på bruket o fiskade en liten sväng utan resultat, Inte en fisk fick vi.
När vi gett upp där åkte vi på brukets café o fikade lite o sen åkte Sandra, Henke o Bosse o vi åkte tillbaka hem till Momma.

Vi stannade till kvällen o sen bar det av hem till Sundsvall igen.
Jag sov hela vägen hem o sen sov jag vidare i min säng.

Ja det va helgen det i korta drag. Men nu vet nu vad jag haft för mig iallafall.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0