Fredagen den 13 Februari

Ojoj vad sjuk jag är.
Det är därför jag inte har skrivit på ett tag, har inte orkat och så har Mamma jobbat och hon måste ju hjälpa mig att skriva.

Nu är det dags att berätta lite iallafall.
I Onsdags fick Mamma hämta mig på dagis vid 12 tiden.
Då konstaterade fröken att jag inte va nå pigg.
Jag hade inte ätit något och jag vart ledsen för minsta lilla sak och när vi skulle sova vagnen så vart jag jätte ledsen och ropade på Mamma och det brukar jag verkligen inte göra, för som ni vet så är vagnen en favorit.
Fröken kollade min feber och då hade jag 38,2.

Mamma kom och hämtade mig direkt när fröken ringde, jag somnade  i vagnen påvägen hem och sov ett bra tag.
Senare på eftermiddagen gick febern upp till 40,5 och jag satt o skakade och mådde inte alls nå bra, då fick jag alvedon av Mamma och så vart jag lite piggare.

Jag vaknade flera gånger den natten, kunde inte sova, bara skakade och svettades, inte alls roligt.
Klockan 5 på morgonen plockade Mamma upp mig ur sängen o kollade febern och den va fortfarande 40,5.
Jag fick lelle och chansen att sova i Mammas säng men de ville jag inte.
Jag ville ju titta på sessa filmen.

På Morgonen när jag vaknade va inte Mamma hemma,hon jobbade.
Men jag va lite piggare då tyckte Bobbas.
Mamma ringde ändå vårdcentralen och kollade med dom eftersom jag skulle till Pappa i helgen och så klagade jag på att jag hade ont.

Vi fick komma dit kvart i 11, Jag och Bobbas mötte Mamma och Moppa på vårdcentralen, Inne hos doktorn va jag inte alls glad.
Tycker inte om doktorn. Han lyssna på lungorna medans jag gallskrek och slogs med Mamma.
Sen lyste han i öron och hals och konstaterade att jag hade början till öroninflammation på vänster öra så jag fick pencilin.

Det tycker jag absolut inte om. fy blä usch....vill inte.

Jag vart hemma från Pappa iallafall.
Inge roligt att åka dit när jag är sjuk.

Idag när Mamma kom hem från jobbet hade jag 40,0 i feber.

Nu ska jag sova, är helt slut.

Puss o God Natt

Kommentarer
Postat av: Nina

Kram på alla hjärtans dag här från Graninge

2009-02-14 @ 14:30:20
URL: http://ninaaronsson.bloggargratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0