25 Februari

Inte dagis va det första jag sa när Mamma kom in till mig.
Jo men visst vill du väll leka med Kompisarna sa Mamma till mig då.
Leka kompis sa jag och nickade med ett leende på läpparna.

Mamma plokade upp mig ur sängen och vi gjorde välling tillsammans eftersom de är det jag vill ha innan dagis.
Sen kläde vi på mig alla kläder och gick upp på dagis.

Hela vägen upp satt jag o sa att jag inte ville gå på dagis.
Mamma frågade återigen om jag ville leka med kompisarna och det svarade jag ja på såklart.
Så vi fortsatte upp på dagis och in, och där va alla barn påväg ut så vi bytte ytterkläder och så gick jag och Mamma ut tillsammans.
Men så fort fröken sa hej till mig så sprang jag tillbaka till dörren vi kom ut igenom, den hade stängt sig så jag vart stående me ansiktet mot väggen intill dörren och vägrade vända mig om, inte ens när Mamma ropade på mig.

Tillslut så gav jag med mig och tog Mammas hand och gick ut på planen och tittade på alla som lekte men jag vägrade vara med.
Efter en stund sa Mamma att hon inte kunde sitta på huk där hela dagen så hon sa hejdå och skulle gå, då vart jag ledsen.
Fröken plockade upp mig och pratade med mig tills jag vart lugn och Mamma gick hem.
Sen har jag lekt och haft roligt hela dagen på dagis utan problem.

Mamma och Bobbas hämtade mig klockan 2 som vanligt, då höll jag på att laga mat.
Men så fort jag såg Mamma så släppte jag allt och tog hennes hand och drog med henne ut till mina ytterkläder.

Hemma fikade vi lite macka och sen fick jag duscha mot min vilja eftersom jag hade nå kladd i håret och vi skulle till Moppa på kalas.

Vi åkte till Moppa när Fredrik kommit hem och där fick vi pannkaka och sylt innan alla gäster kom.
Sen vart det full rulle, Det ramlade in folk hela tiden och jag vart jätte blyg och skulle inte hälsa på någon.
Skulle bara vara med Sara.
Men efter ett tag gick det bra.
Jag har lekt med Siri, Stina och Julia.
Vi har hoppat i Moppas och Saras säng. Jätte kul =)

Massa kakor och tårta fick jag oxå såklart.

Ellie va oxå där såklart. Broilan och Sarahs bebis.
Så söt.
Fast det gick ju inte att leka med henne inte. hon är ju så liten.
Tyckte mest att hon lät lite konstigt.
Hon vart jätte arg och ledsen en stund.
Men sen somnade hon.

När jag kom hem från Moppa så va jag så trött så jag somnade på 2 sek.

Natti natt
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0