Tegefjäll

Hejsan

Torsdagen den 10 April bar de iväg till fjällen.
När pappa kom hem från jobbet packade vi bilen o så skjutsade han oss till Bispgården där vi mötte mormor och Mats.
Vi skulle åka med dom.

Vi stannade i Östersund och åt lite mat och sen åkte vi vidare.
När vi kom fram packade vi in allt i vårat lilla rum där jag, mamma, mormor och Mattias skulle sova.
Jag fick vara vaken en liten stund o hälsa på alla, sen somnade jag gott.

På fredagen va vi ute hela dagen.
Vi satt längst ner i skidbacken, där vi grillade lunch till alla som åkte slalom o så.
På kvällen efter middagen va vi ute o lekte en massa lekar och så åkte jag snowracer, de va jätte roligt.

Vi va ute hela Lördagen oxå.
 På kvällen va vi till en restaurang och åt middag.
Vi va där o firade Mats mamma och pappa, Britt och Sören.

På söndagen klev vi upp och packade ihop alla saker och sedan åkte vi hem.
Vi stannade i Graninge en sväng och packade över mig och mamma till morbror Fredriks bil eftersom han skulle köra oss hem och sedan sova hos oss.

Ja de va lite av de som hände då.
Nu ska ni få se lite bilder från resan.

 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0