Tisdagen den 16 December

Dagis idag igen då.
Mamma hämtademig klockan 2.
Då sa fröken att jag ätit mindre än jag bruka och att jag inte sovit lika länge som jag brukar.
Konstigt tyckte mamma.

Vi gick hem och bakade kakor iallafall.
Jag fick en egen deg som jag satt o lekt med.
När vi hade rullat första plåten med drömmar kom Mormor, Mats och Mats mamma Britt o hälsade på.
Dom hade varit på Birsta o handlat julklappar.
Vi fkade lite och så klippte Mormor Fredrik och sen åkte dom för dom skulle hinna hälsa på Maria och Jonas och så skulle dom äta middag hos Jan och Anette.

Vi bakade färdigt o diskade och sen lagade vi mat.
När mamma höll på med disken tyckte hon att jag började se välgit hängig ut o jag va väldigt gnällig.
Hon konstaterade att jag va väldigt varm så hon oh Fredrik åkte på apoteket efter maten.
Mamma köpte alvedon och en febertermometer.

39,5 hade jag i feber så jag fick en alvedon och sen vart det sängen.
Blir hemma från dagis imorgon.

Natti natt
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0