Fredagen den 12 December

Idag har Mamma jobbat så Bobbas följde med mig på dagis.
Det gick lika bra det, jag vinka o sa hejdå lika snällt som till mamma.
Bobbas skulle hämta mig oxå men Mamma hann hem innan jag skulle hem så hon kom istället.
Jag vart jätte glad.
Fast jag vart arg på Mamma nä vi skulle gå hem.
Jag ville att hon skulle bära mig hem men hon sa att hon inte kunde de för det hade snöat så mycke och så skulle hon försöka dra vagnen hem så det slutade med att hon spände fast mig i vagnen o sen gick vi hem.

Hemma har vi lekt med dockorna på rummet och lagat mat.
Eller Mamma laga mat och jag stog på en stol o diskade.
Det vart vatten överallt. hehe

Efter middagen gick vi ut en sväng o lekte i snön.
Mamma byggde en snötomte och jag gick mest om kring o tittade på grannflickan som åkte skidor och byggde en snöhäst.
Bobbas drog mig runt runt på gården i pulkan oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0