Grattis Hanna till studenten!!!

Idag väckte mamma mig klockan 11 för då var det dags för bad. Mamma sa att jag måste vara ren o fin på kalas.
Vi skulle ner på stan till klockan 12 o grattulera faster Hanna som tagit studenten idag.
De va ganska roligt men varmt va de, o när tåget med studenterna kom o sjöng så sjöng jag med på mitt egna lilla språk, o när mamma stoppade ner handen i vagnen så fäste jag blicken på mammas finger o så sträkte jag mig efter det o tog tag i mamma. Hon vart jätte glad o chockad över att jag kunde.

När vi grattat Hanna på stan var det dags att gå hem o hämta bilen för då skulle vi åka o fika hemma hos farmor och farfar.
De va roligt att träffa alla där men de va fortfarande väldigt varmt så jag var lite gnällig.
Hanna fick 200 kronor i pressentkort på parfymaffären. Hon tyckte de va en jätte bra pressent.

När vi kom hem for vi på sibylla o köpte mat. Men jag fick inge ja. hehe. får ju bara äta välling nu ju.
När mamma, pappa o Fredrik ätit klart skulle fredrik ner på stan så han fick åka med pappa.

Jag o mamma va bara hemma o myste o så, Markus o Karin kom förbi o hälsade på en liten stund.
Men då låg jag o sov, så dom fick inte träfa mig.

Vi gick o la oss ganska tidigt så vi sov när fredrik kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0