5 Års kontroll

Dagen började med att Mamma väckte mig o till o med hjälpte mig att klä på mig för att jag va sååååå trött. Sen hade hon gjort frukost som stod o väntade på mig i köket.
Jag o Thilo åt frukost tillsammans medans Mamma packade ihop alla våra dagis kläder o sen bar det av till dagis =)

På dagis ha jag lekt med Saga o några andra kompisar men Saga är helt klart min favorit =)
När Mamma hämtade mig på dagis så va jag ute o lekte o Mamma blev inte så glad när hon upptäckte att jag bara hade en jätte tunn tröja och galonisar på mig, Hon funderade på hur dom kunde tillåta att jag gick ut så.

Bobbas va oxå med o hämtade oss idag eftersom han skulle köra mig och Mamma ut på Alnö. Jag skulle på 5 Års kontroll =) Mamma hade berättat för mig att jag skulle dit idag för att visa vilken stor och duktig tjej jag är nu. Det va bara det o vägning och mätning jag skulle göra.
Men när vi kom in till Gitte så började vi med att väga 20,7 kg och sen mäta 113 cm lång och sedan frågade hon en massa frågor om mina kompisar o vilken hand jag håller pennan o massa annat. Mamma hade även fyllt i ett papper med en massa frågor.
När dom frågat färdigt så bad hon mig ta av mig tröjan o både jag o Mamma funderade på varför o då sa doktorn att det va dags för sprutan. VA sa jag, jag skulle ju inte få nån spruta Mamma. Men Mamma hade varit slarvig när hon läste lappen så hon hade missat just den biten =(
Jag blev lite små tjurig först men jag tog av mig tröjan o sen fick jag sitta i Mammas knö medans Mamma höll i mina händer. Efter 2 sekunder va det över i det känndes som ett mygg stick bara =)
Dessvärre ha jag ju jätte ont i armen nu. Det känns som att jag har ont i magen =( Mamma skrattar åt mig när jag säger så men det känns faktiskt så. Så det så!!

Jag, Mamma o Thilo har även varit på bibilioteket här i Ljustadalen o hämtat böcker. Jag fick en lapp på Bvc idag där det stog att jag kunde gå dit o hämta min andra bok. O Mamma hade inte varit dig o hämtat Thilos första bok som man får när man föds så vi passade på att hämta dom båda. O eftersom Mamma aldrig varit på bibilioteket sp fick jag visa vägen o det gilla jag =)

På eftermiddagen ha jag lekt lite med Cleo på mitt rum och sedan va vi ute i flera timmar o busade. Efter maten stannade jag inne o spelade på mitt tv spel o sen badade jag med Thilo.

O nu är det dags för sängen så GOD NATT på er alla =)

<3 Puss Puss <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0