Tandläkaren

Igår va jag till tandläkaren för första gången i mitt liv. Ja jag vet jag borde ha varit där tidigare men i och med att vi flyttade till Sundsvall så ha det blivit någon miss o jag kom ur systemet på något vis. Kan bli lite tokigt ibland o Mamma har inte riktigt tänkt på det så därför ha det inte blivit av.

Men nu ha det blivit gjort o det för att jag har haft ont i en tand den senaste tiden, så Mamma ringde in i torsdags men då fanns det inga tider så vi fick komma dit igår (Fredag) istället.

Mamma pratade mycket om tandläkaren innan vi skulle dit o hon förklarade hur dom skulle göra o att jag måste vara snäll o gapa o massa sådant. Mamma trodde jag skulle bli som när jag skulle gå till frisören o klippa mig. Då jag slängde mig på golvet o skrek hysteriskt ända tills Mamma gav upp och bar ut mig under armen.

Men vet ni vad?!  När tandsköterskan kom ut o hämtade oss i väntrummet så studsade jag iväg o in i rummet hon sa åt mig att gå till o där hoppade jag upp i stolen innan någon ens hade sagt något o sen gjorde jag precis som dom sa utom i ett fall. O det va när tandläkaren skrapade i mina tänder, Då ville hon att jag skulle säga till direkt när det gjorde ont men det gjorde jag inte. Jag låg o höll mig tills tårarna började rulla. O så skulle jag ju inte göra. Men men det gick bra o nu är min tand lagad o fin =)

Men jag måste dit igen på måndag för då vill dom göra en undersökning av alla mina tänder eftersom jag ha fått hål i 2 tänder och det är dom som sitter längst in i kinden nere. En på varje sida och tandläkaren tyckte det va konstigt att det bara va dom 2 som va drabbade så hon trodde att det kanske kunde bero på att tänderna uppe har en form som kanske inte passar dom där nere. Så hon ville att vi skulle komma tillbaka o kika på det sen måste jag ju dit igen och laga den andra tanden såklart =)

Efter att vi varit till tandläkaren så tog jag och Mamma en promenad till leksaksaffären där jag köpte hårfärg för pengarna jag fick av Mormor för att jag klippte mig =)


Lila och Silver blev det =) (Super Tack till Mormor)

Eftersom att jag va så duktig hos tandläkaren så fick jag följa med Mamma på jobbet =) Jag älskar att vara där för jag får en massa fika och så får jag hjälpa Mamma att bära disk och plasta in bröd =) Skura o sopa fick jag oxå göra =)

Jo sen måste jag ju berätta vilket superduper bra humör jag har varit på idag =) Jag har varit Mammas lilla solstråla idag. Jag har studsat runt och sagt hej till allt och alla. Det va nästan så att jag sprang ikapp folk o sa hej, Haha. Jag som brukar vara lite små blyg av mig. Men inte idag inte =)

<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0