24 December

Äntligen är den speciella dagen här,

Det är julafton.

Jag och Mamma är hos Mormor i Graninge.

Dagen började med att jag fick öppna lite julklappar.
Jag fick en julklänning och ett par strumpbyxor av mamma och ett par lackskor av mormor.
Det skulle jag ha på mig. Jätte fint.

Vi myste och hade det bra hela dagen och sen åt vi Julmat och efter maten knackade det på dörren.
Det va Tomten som kom o hälsade på. Han hade en stor säck med Julklappar.
Jag fick massor med klappar av tomten, han va så snäll.
Mamma trodde att jag skulle bli rädd för tomten men det blev jag inte, för jag är nämligen en stor tjej,
så jag tog o satt mig i tomtens knä.

När Tomten gått igen så fick jag öppna alla klappar jag fått. Jag fick jätte mycke fina saker.

När vi öppnat allt så packade vi ihop lite saker och så åkte vi ner till Mats föräldrar Britt och Sören.
Där va Gun, Per-Olof och Lars oxå.
Vi fikade och spelade spel åt godis och busade tills jag va jätte trött.
 Efter lite gnäll och skrik fick jag som jag ville och då åkte vi hem och så fick jag sova.

I Julklapp fick jag:

Julklänning, Strumpbyxor, Nappflaska, Tutte och en Tamburin av Mamma och Pappa
En docka med badbalja, Kläder, Lackskor och vinter stövlar av Mormor och Mats
Pallar till Ikeas Mammut serie av Morbror Fredrik
Mammut bordslampa av Morbror Mattias

Kläder, Pekbok, Toby (Talande robot), Badlakan av Morfar, Sara och Morbror Oliver
Kläder av Hans och Inga

Rutiga byxor av Josefin
Gossedjur av Ailin

Ledsen om jag glömt något men det va så länge sedan och jag fick så mycke så jag minns inte. hihi.

Men tack så mycke.
Puss på er




259937-103

Här sitter jag i snälla Tomtens knä, Jag ser lite sur ut kanske men det är jag inte.

259937-102

Här är min talande robot Toby.

259937-101

Här öppnar jag morgonpaketen med kläderna som jag skulle ha på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0