10 - 19 November

10 November
När Mamma kom o väckte mig idag så lyfte hon inte ner mig som vanligt utan hon gick till fönstret först o drog upp persiennen o sa åt mig att titta ut.
Oj så glad jag blev, Det hade äntligen snöat ute =) Det ha jag längtat efter. Har tjatat på Mamma om pulka o snögubbar i flera veckor.

Men fy så jobbigt det va att gå till dagis när dom inte  hade plogat vägen. Inte alls kul.
Men vi hade jätte roligt på dagis iallafall. Vi ha bygt snögubbe o ett snöhus till rödluvan o massa annat roligt =)

Efter dagis tog vi en tripp bort på Birsta. Mamma va tvungen att köpa vinterskor till mig eftersom jag växt så mycke att jag inte kunde ha dom jag hade förra vintern.
Daniel, Alex o Tindra åkte oxå med dit =)

Sen kan jag berätta att Bobbas ha tagit körkortet idag =)

11 November

Idag ha jag varit på dagis som vanligt o efter det så ha jag hjäpt Mamma att städa lite. O samtidigt som jag städade tjatade jag på Mamma som en tok om när vi skulle få främmande. Mamma hade nämligen berättat att det skulle komma 2 små kompisar till mig =) Jag tror dom är 11 månader gammal.
Det va Bobbas arbetskompis Kim o hans tjej Linda o deras tvillingar Saga o Liam som skulle komma =) Dom åt middag med oss o sen lekte vi lite o fikade o spelade tvspel =) Jag hade tok roligt men blev trött ganska tidigt o gick o la mig innan dom åkte hem.

12 November
När jag vaknade idag så upptäckte jag nå konstigt. Det låg 2 prsoner o sov på golvet i vårat vardagsrum.
Det va Bobbas bror Fredrik och hans tjej Malin. Mamma hade inte berättat det för mig eftersom hon hade missuppfattat när dom skulle komma. Hon trodde att dom skulle komma på fredagen inte Torsdag. haha. Men iallafall så struntade jag i att väcka Mamma. Jag tog o väckte dom istället o sedan va jag med dom tills Mamma klev upp vid 11-12 tiden då Thilo vaknade. Haha
Fredrik o Malin åkte till stan en sväng på dagen o Jag, Mamma o Thilo va bara hemma o grejja. När Bobbas slutade jobba tog vi våran första tur i bilen med honom =) Det blev en sväng på Ica för att handla lite mat.
När vi kom hem hade Fredrik o Malin kommit tillbaka o jag o Malin gick ut o byggde snölyckta medans Mamma lagade maten.

13 November
Idag klev vi up tidigt o gjorde oss klar o sen åkte vi till Sollefteå för att hälsa på Lillan på jobbet. Hon blev jätte glad över att träffa mig o få titta på min lillebror =)
Efter besöket hos henne åkte vi till Långsele där vi först hälsade på Madde o Nova en snabbis. Vi va i stort sett bara in o sa hej o tittade på deras nya lägenhet. Den va jätte fin o Nova hade ett jätte fint rum men hon ville inte leka med mig. Hon vart blyg.
Efter det åkte vi vidare till Bobbas syster Veronika o hennes dotter Carolin =) Dom va även barnvakt åt en tjej så där blev det en massa lek o bus innan vi åkte vidare till Bobbas Mamma där vi fikade lite. Sen åkte vi vidare till Mormor o där stannade vi för att sova =)
Vi hade verkligen fullt upp hela dagen.

14 November
Farsdag va det idag ja. Men vi firade Mats igår eftersom han skulle iväg o jaga o vi skulle hem till Sundsvall i bra tid eftersom vi skulle till Morfar o fira honom o så ha dom ju varit bortrest i Thailand i 2 veckor.
Vi fick jätte fina pressenter av Morfar o Sara =)

Detta fick jag av Morfar o Sara. Dom hade köpt det i Thailand. Oxå Från Moppa o Sara, Köpt i Thailand
Detta fick jag plus en låda med godis o så fick jag en sak som man skjuter upp i luften som lyser. Jätte häftig sak.


Efter att vi fikat hos Morfar åkte vi till Saras Mamma o Pappa för där va vi bjuden på Farsdagsmiddag av Saras Farmor Lisen =)
Ellie va där oxå så jag busade med henne =)

15 November
Minns inte alls vad vi gjorde idag, men det va säkert något roligt =) Haha

16 November
Idag ha jag varit på dagis. Efter det städade vi lite o efter middagen kom Anette, Erika, Jessika, Maria o Emma hit o hälsade på. Dom kom för att titta på lillebror =) Han fick jätte fina kläder o även jag fick ett paket av Anette o dom. Jag fick en Polarn o Pyret kanin =) Sen fick jag såklart öppna alla Thilos paket eftersom han är för liten för det. Maria o Emma hade köpt ett jätte roligt kort som skrek som en bebis när man öppnade det. Jag öppnade det o sen skrattade jag som en tok om o om igen. Haha

En sån här fick jag av Anette o dom fast min va röd =)
En sån här fick jag av familjen Glasberg fast min va röd såklart =)


17 November
Oxå en dag som jag inte minns vad vi gjort. Men jag ha iallafall varit på dagis o vi ha haft gympa idag. Tok roligt som vanligt. Mamma kom tidigt på dagis idag eftersom hon o min fröken Cissi skulle ha möte. Cissi hade berättat för Mamma vilken underbar tjej jag är o hur duktig jag är. Hon jämför mig med 5-6 åringarna på alla sätt o vis =)

18 November
Idag ha Bobbas Mamma hälsat på oss. Först kom bara hon men efter en stund kom även Ivan o Daniel =)
Jag o Bobbas Mamma satt mest på golvet o klippte o klistrade på papper =)

19 November
Ja det är idag det =)
Eftersom det är fredag idag så ha jag inte varit på dagis. Har varit hemma med Mamma o Thilo. Jag ha lekt på rummet o jag ha tittat på barnprogram. Sen vid 12 tiden åkte vi till Posten i Haga för att Bobbas skulle hämta sitt körkort. Han hittar fortfarande inte här ii Sundsvall så han vile att Mamma skulle åka med, så då gjorde vi det. På vägen hem hoppade jag, Mamma o Thilo av på Ica Maxi för vi skulle köpa salt så att Mamma kunde göra deg till mig som jag kan leka med. Men eftersom jag tjurade till det o låg på golvet o skrek i 30 min så blev det ingen deg idag =( Jag fick gå på rummet när vi kom hem istället o där skulle jag fundera på om det jag hade gjort va bra eller inte. Men jag somnade i sängen o vaknade lagom till middagen o då va jag snäll igen =)

Ja nu ha ni fått en sån där låååååång uppdatering igen o jag är helt slut så nu ska jag krypa ner i sängen.

Natti Natt
<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0