Oj vilken vecka

I måndags va dagis stängt så då fick jag vara hemma med Mamma o Bobbas.
Då va vi ut på Alnö där Mamma träffade en tant som skulle kolla att hon mådde bra. Dom tog en massa blod av henne för att göra en massa test. Mamma va jätte duktig, Inte som jag brukar vara. Jag bara skriker ja, Haha. Jag fick en liten pressent av tanten oxå för att hon tyckte att jag va en söt liten tjej. Fast jag va blyg. Satt i Bobbas knä hela tiden i stort sett.

När Mamma va färdig gick vi på hennes jobb o fikade lite. Det va gott.

Natten mellan måndag o Tisdag vaknade jag kvart i 2 på natten o såg myror i sängen. Mamma kom springandes in till mig när hon hörde paniken jag hade. Men hon hittade inga myror trots att jag pekade på dom hela tiden. Hon fick hämta Bobbas tillslut så att han oxå fick kolla o så fick han lyfta ner mig ur sängen eftersom Mamma inte kunde de.
Då konstaterade Mamma o Bobbas att jag hade feber o det hade jag. 40,3 hade jag så det kanske inte va va så konstigt att jag såg saker som Mamma inte såg.
Jag fick en alvedon o en flugsmälla innan jag gick o la mig igen. Jag vägrade sova utan flugsmällan. Haha

På Tisdagen hade jag 38,3 i feber när jag vaknade så jag fick en alvedon till o sen ha febern varit borta, men jag har hosta o är snorig så jag fick vara hemma både onsdag o Torsdag oxå. Mamma är ju ändå sjukskriven så då tyckte hon att jag kan vara hemma o vila upp mig jag oxå. Fast hon tycker att jag är VÄLDIGT gnällig.

I Onsdags va vi ut på Alnö igen o då blev Mamma sjukskriven o fick medicin. Fast denna gång va vi inte på samma ställe. Samma hus fast en annan sida. O så träffade vi en gubbe istället för en tant.
Efter det åkte vi hem, fast inte hela vägen hem. Vi åkte bara över bron o sen gick vi sista biten hem i solen. Vi stannade o plockade lite plommor i diket oxå. När vi kom hem somnade jag i Mammas säng. Det va jätte skönt.
När vi satt o t middag senare på dagen så kom min Pappa hem till oss. Han va i Sundsvall en sväng so han ville komma hit o säga hej till mig =) Han stannade i typ 2 timmar o lekte med mig. Det tyckte jag om.

Idag är det Torsdag o jag ha varit ute halva dagen o lekt med Rasmus. Fast vi ha mest bråkat o gnällt om allt.
Nu ska jag o Mamma titta på en film .

Ha det bra.

<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0