Hej hej alla glada

Veckan har varit i stort sett som vanligt. Dagis o lek med Alex o Lill Tindra =)

Igår va Mamma på utveklings samtal på dagis. Fröken berättade för Mamma hur duktig jag är på allt. O att jag vill vara med på allt o vill ha nya utmaningar hela tiden :)
På gymnastiken provar jag allt o jag kan allt. Hänga o klättra i rep, Gå balansgång, klättra över saker. Ja allt vi får göra tycker jag är jätte roligt. Jag får vara med dom större barnen i deras grupp för att det som mindre gör är för lätt för mig.

Sen brukar jag sitta vid tavlan med bokstäver o ljuda till mitt namn. Jag vet vilka bokstäver som finns i mitt namn. O gör jag inte det så sätter jag upp en massa bokstäver som fröken sedan läser o det låter ju så tokigt att jag skrattar tills jag nästan ramlar omkull på golvet.

Alldeles nyss gjorde jag en sak som Mamma tyckte va lite små gulligt men jag fick ändå inte som jag ville.
Jag va in i stora skrubben o lyckades hitta en gammal tutte där. Den tog jag med till köket o så sa jag till Mamma att  jag ville sova i vagnen ute. Trots mina söta valpögen så sa Mamma nej till Tutte o sova ute. Tutte ha jag ju slutat med för länge sedan o sen så regnar det ju faktiskt ute.
Men jag vart arg ändå. JAg vile ju ha tutte o sova i vagnen ute. Alex o en del andra barn på dagis får ju tutten när dom ska sova. Varför får inte jag det???

Idag ha jag fått nya sandaler av Mamma o Bobbas. Dom är jätte fina. Lila o Rosa är dom =)

Mina nya sandaler =)
Mina nya Sandaler =)

Här kommer lite andra bider från Maj månad

Studsmatta hos Morfar o Sara =)

Vedklyving hos Morfar. Bobbas o Fredrik =)

Utflyckt till Söndagsvägen. Bobbas jobb


Ja sådär ja, det va allt jag hade att bjuda på. Mamma ha varit lite lat med kameran.

Nu ska jag gå o leka med Alex.

<3 Puss Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0