Ljusdal =)

Ja i Lördags åkte vi till Ljusdal. En lång bilresa va det dit men de gick bra ändå. Jag va vaken hela vägen dit ja. Mamma tyckte att jag skulle sova eftersom det skulle bli en lång kväll, men jag ville titta på allt vi åkte förbi =)

När vi kom fram till Ljusdal så åkte vi förbi några småhus som jag ville leka i men de fick jag inte för Mamma =( Att Mamma ska vara så dum hela tiden.

När vi kom fram till stugan packade vi in alla saker o bäddade o sen va det bara att hoppa in i bilen igen för att åka på Sibylla o äta korv o när vi gjort det åkte vi till festen. Oj vad mycke folk det va där. Massa barn va det oxå men från brjan va jag för feg för att prata med dom, på kvällen blev det bättre =)

När vi kom upp på hembygdsgården fick vi en macka o festis o efter det fick vi åka på en busstur o kolla på alla ställen som släckten va född o uppväxt på. Vi åkte en bit o så klev vi av o så åkte vi en bit o så klev vi av, Ja så höll vi på. På sissta stoppet passade jag på att rulla mig i en lerpöl =) Haha

När vi kom tillbaka till Hembygdsgården fick jag byta kläder o sen fick vi gå in i ett rum o lyssna på en tant som surrade en massa. Efter det va det dags för middag. Det va Potatis gratäng, kött o en massa exotiska frukter o det va bra eftersom jag ÄLSKAR vattenmelon =)
Till efterrätt fick vi Kladdkaka med grädde o hallon, det va oxå tok gott.

Sen va det lek u bus hela kvällen för mig. Jag hade riktigt roligt med dom andra barnen =)

Sent på kvällen åkte vi tillbaka till stugan, Jag somnade i bilen så jag va rätt trött.




På Söndagen klev vi upp o packade ihop alla våra saker i städade stugan o sen gick vi o åt lite frukost o sen startade hemresan med några stopp runt Ljusdal för att Moppa, Nilla o Monika ville kolla runt lite.

Sen stannade vi i hudik o åt mat. Jag åt Pannkaka o det  va jätte gott =)
Efter det åkte vi hem o tog det lugnt bara =)

Släckträffen i Ljusdal 2010Släcktträffen i Ljusdal

Släcktträffen i Ljusdal 2010Släcktträffen i Ljusdal 2010Släcktträffen i Ljusdal 2010Släcktträffen i Ljusdal 2010


Släcktträffen i Ljusdal 2010 En bild från stugan där vi bodde =)


Hemresan från släcktträffen 2010Släcktträffen i Ljusdal 2010  Hemresan från Ljusdal 2010 Hudik


HemresanhemresanHemresanHemresan
Hemresan med blandade känslor =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0