Juletider

Lördagen den 20 December kom Morfar, Sara, Olver, Mormor, Mats, Mattias, Nilla, Monica och Göran hit och gratulerade mamma, o så gratuerade vi Mormor såklart. Hon fyller år samma dag som mamma. Den 22 December alltså.

På kvällen åkte jag med Morfar, Sara och Oliver hem. Mamma skulle ut o fira med Eva.

Måndagen den 22 Decenber åkte jag, Mamma och Bobbas till stan, vi handlade ite julklappar och sen va vi till Eva o klippte oss, eller Mamma och Bobbas klippte sig. Jag ville ha mitt hår kvar så jag vägrade såklart.

Den 23 December va vi på birsta hela dagen och handlade dom sista klapparna.

JULAFTON
Mamma väckte mig vid 9 tiden, Då fick jag öppna 4st klappar.
Fick jätte fina kläder som jag skulle ha på dagen.
När alla va färdiga åkte vi till Morfar, Sara och Oliver för att fira jul med dm ett tag.
Dit kom Tomten och det tyckte jag verkligen inte om. Hoppade upp i Mammas knä och vägrade släppa henne.
När alla sa hejdå till Tomten vände jag mig om och sa hejdå o vinkade som en tok.
Vid 12 tiden kom Nilla, Mats, Ante, Stina, Anna, Gammel Farmor Alva och Hugo.
Då fixade vi maten och sen åt vi. Efter det tog Sara med mig ut på en promenad så jag fick sova en stund.

När jag vaknade pakade vi ihop alla saker och åkte vidare till Timrå för att fiara resten av julen med Momor, Mats och Mattias hemma hos Mats bror Jan och hans familj.
Vi åt o öppnade julklappar o lekte. Hade jätte roligt.

Här kommer lite bilder från julen hos Morfar, tyvärr så glömde mamma kameran där så det vart inga bilder i Timrå.

                Tomte Oliver     Hos Morfar

Moffa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0